Stad Kortrijk wil mee aan tafel zitten over toekomst KV Kortrijk

Het stadsbestuur heeft op het schepencollege van maandag 4 september beslist om de overeenkomst waarmee KV Kortrijk gebruik kan maken van het Guldensporenstadion en van het jeugdcomplex - beide gebouwen van Stad Kortrijk - op te zeggen.

Dat betekent dat de club het stadion en de andere infrastructuur nog dit seizoen (23-24) en volgende seizoen (24-25) kan gebruiken, maar daarna niet meer. Tenzij er opnieuw goede afspraken kunnen worden gemaakt tussen de club en de stad.

De stad wil op die manier mee aan tafel kunnen zitten rond beslissingen over de toekomst van de club. Het opzeggen van de gebruikersovereenkomst zorgt voor een voet tussen de deur en maakt dat het stadsbestuur er mee over kan waken dat de ‘Veekaa’ een club blijft die zich volop inzet voor de fans, voor onze jeugd en voor de hele community.

We zeggen de huidige gebruiksovereenkomst op om nieuwe afspraken te kunnen maken met KV Kortrijk en haar eigenaar. Zo kunnen we als stad mee schrijven aan een ongetwijfeld beloftevol volgend hoofdstuk voor de club. Ruth Vandenberghe, burgemeester
Het opzeggen van de gebruiksovereenkomst is in het belang van gans KV Kortrijk, de club en zijn vele supporters die het hart zijn van de mooiste voetbalclub van België. Zoals steeds staan wij open voor gesprek met de eigenaar en de mensen die het beleid van de club bepalen, om samen werk te maken van een nóg mooier KVK. Wouter Allijns, schepen van Sport