Gloednieuw studentencomplex in Kortrijk opent zijn deuren

Het Gentse Upgrade Estate zet een volgende stap in het Kortrijkse Upkot-verhaal. Op vrijdag 1 september openen de deuren van Yum Upkot tijdens een exclusieve housewarming.

In de ‘lekkerste’ straat van Kortrijk

Met de 77 kamers van Yum Upkot telt de Kortrijkse binnenstad nu in totaal 151 studentenkamers in 3 Upkot-gebouwen. De studenten van Yum Upkot kunnen samen genieten en connecteren in een van de 7 gedeelde keukens met chill spots, een inspirerend studiecafé en een prachtige stadstuin. Dit alles wordt aangevuld door de uitstekende locatie, gelegen in de Lekkerbeetstraat, dicht bij verschillende campussen en het treinstation van Kortrijk.

De kern van het gebouw krijgt bovendien meer licht, lucht en groen dankzij de ruime binnentuin, wat extra's zijn die de buurt een toekomstgericht elan geven. Nele Van Damme, co-CEO bij Upgrade Estate
IMG_5062.jpg
IMG_5058.jpg

Duurzame reconversie

Met dit project draagt Upgrade Estate bij tot de onmiskenbare aantrekkingskracht van de Kortrijkse binnenstad. De reconversie van de oude, leegstaande kantoren (tot 6 jaar geleden in gebruik door Unizo) naar duurzaam gebouwde studentenkamers en een vernieuwde handelsruimte zorgt voor extra levendigheid in het winkel-wandelgebied van Kortrijk. Daarbij krijgt ook de prachtige gevel in de Lange Steenstraat zijn oude glorie terug van toen het nog, tot 2013, café de Middenstand was.

Groeiende studentenstad

Kortrijk zal bij de start van het academiejaar 2.920 studentenkamers tellen. De stad kent, ook door het steeds internationaler wordende opleidingsaanbod, een sterke groei als studentenstad. Het aantal studenten steeg de afgelopen jaren tot 15.500.

Na de opheffing van het moratorium in 2020 hebben we in Kortrijk 1.600 studentenkamers vergund. Bij de start van het academiejaar komen 334 nieuwe studentenkamers op de markt. Deze mooie realisatie van Yum Upkot met 77 studentenkamers is een van de grootste. Hiermee komen we tegemoet aan de blijvende vraag naar studentenkamers, want alle kamers van dit nieuwe project zijn intussen verhuurd. schepen van Bouwen, Wonen en Stadsvernieuwing Wout Maddens
IMG_5050.jpg
IMG_5054.jpg
IMG_5046.jpg

Over Upgrade Estate

Upgrade Estate realiseert en beheert duurzame huisvesting voor studenten (Upkot), young professionals (Upliving) en groei KMO’s (Upoffiz) met een focus op het connecteren van mensen. Het bedrijf zet in op aantrekkelijke gemeenschappelijke ruimtes, aandacht voor groen, een uitstekende prijskwaliteitverhouding en een leefcoach als verbindende factor. Upgrade Estate maakt impact op de 3 niveaus van duurzaamheid: ecologisch, sociaal en economisch.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor meer info, neem gerust contact op met:

Stefanie Noens

Persverantwoordelijke

Upgrade Estate

stefanie.noens@upgrade-estate.be

www.upgrade-estate.be

Meer beeldmateriaal beschikbaar op: