Vernieuwde tennisvelden SC De Weimeersen in Rollegem klaar voor gebruik

Goed nieuws voor tennisspelers uit Rollegem en omstreken! De tennisvelden van sportcentrum De Weimeersen zijn opnieuw klaar voor gebruik. Twee van de drie terreinen werden de voorbije weken volledig vernieuwd. Vanaf 1 juli kan je er weer een balletje slaan.

De tennisterreinen op sportcentrum De Weimeersen in Rollegem waren in slechte staat. Scheuren in de toplaag bemoeilijkten het spel en maakten het ook onveilig voor de tennissers. Daarom werd beslist om de terreinen volledig opnieuw aan te leggen: twee velden kregen een nieuwe fundering en toplaag, maar ook de tennisnetten en omheining werden vervangen. De opdracht voor de heraanleg werd tijdens het college van 20 maart gegund aan de firma Scheerlinck uit Merchtem. De werken duurden twee maanden en kostten 205.903,99 EUR (incl. BTW). De naadloze toplaag is een composietsamenstelling van een rubbergranulaatmat in een dikte van 4 mm, afgewerkt met ca. 1,5 mm PUR gietvloer.

Spelen mogelijk vanaf 1 juli

Een match tennis spelen in Rollegem kan opnieuw vanaf zaterdag 1 juli . Om gebruik te kunnen maken van de tennisbanen moet je reserveren. Dat kan online via www.vrijetijd.kortrijk.be. Tennissen kan vanaf begin april tot eind oktober. Let op: schoenen met zwarte zolen zijn verboden op de nieuwe terreinen en enkel houders van een abonnement bij Sport Kortrijk kunnen een terrein reserveren. Sportabonnementen van stad Kortrijk kunnen online besteld worden of aan de balie van SC Lange Munte. Alle info over de sportabonnementen vind je op www.kortrijk.be/sportkaart.

De investeringen in onze sportcentra gaan onverminderd door, ook in onze deelgemeenten. Ditmaal zorgen we voor vernieuwde topinfrastructuur voor onze tennissers. Wie weet, komt onze nieuwe Xavier Malisse of Kim Clijsters over enkele jaren uit het zuiden van Kortrijk. Maar natuurlijk zijn ook alle Kortrijkse recreatieve tennissers hier welkom.  Wouter Allijns, schepen van Sport
Dit is goed nieuws voor tennissers uit Rollegem en omstreken. Deze investering was echt nodig. Door de slechte staat van de terreinen was het quasi onmogelijk geworden om hier nog deftig te kunnen tennissen. Nu liggen er opnieuw twee perfecte nieuwe tennisbanen op De Weimeersen, waar na de zomer nog enkele investeringen gepland staan. Stephanie Demeyer, schepen van deelgemeenten

Derde veld maakt plaats voor vernieuwde speelzone

De gebruikers van de tennisvelden op De Weimeersen komen hoofdzakelijk uit Rollegem en Bellegem (50%), gevolgd door inwoners van stad Kortrijk (30%). Naast De Weimeersen hebben ook de stedelijk sportcentra Ter Biezen in Bissegem en SC Wembley in Heule outdoor tennisvelden. Twee tennisvelden zijn voldoende om aan de vraag naar speelmogelijkheid in Rollegem te voldoen. Het derde tennisterrein maakt plaats voor een uitbreiding van het speelplein, dat na de zomervakantie volledig vernieuwd wordt. Daarnaast wordt ook nog extra bergruimte gebouwd voor rugbyclub Curtrycke en het onderhoudsmateriaal van de sportsite.

IMG-20230627-WA0001.jpg