Minigolf Overleie viert moederdag tijdens openingsweekend

Het minigolfterrein in het Astridpark opent haar deuren op zaterdag 8 mei. Naar aanleiding van moederdag krijgen alle mama’s op 8 en 9 mei gratis toegang. Dit jaar moet je opnieuw reserveren én gelden uiteraard de huidige coronamaatregelen.

Schepen Stephanie Demeyer waagde zich samen met de vrijwilligers al aan een eerste spelletje (copyright: Kortrijk)

Speelplezier in eigen stad

De minigolf op Overleie lokt ieder seizoen gemiddeld 5.000 bezoekers. Ook dit jaar verwachten we veel volk. Veel Kortrijkzanen willen hun vrije tijd in eigen stad beleven. Een balletje slaan kan vanaf zaterdag 8 mei, in het weekend én op brug- en feestdagen van 14 tot 19 uur. In juni en september openen de deuren ook op woensdagnamiddag. Tijdens de zomervakantie is Minigolf Overleie elke dag open van 14 tot 19 uur.

Aandacht voor alle mama’s

Een uitje met het hele gezin is misschien wel hét ideale cadeau voor moederdag. Alle mama’s die op 8 of 9 mei komen minigolfen mogen daarom gratis een balletje slaan. Sowieso is een partijtje minigolf een betaalbare activiteit. De prijs bedraagt 3 euro per persoon. Kinderen jonger dan 12 jaar betalen 1 euro voor een spelletje.

Net als ieder jaar zorgt de minigolf voor een unieke beleving in onze stad. De vrijwilligers staan paraat zodat jong en oud kunnen genieten van een minigolfwedstrijd. Vergeet alvast niet een tijdslot te reserveren. En aan alle mama's een leuke moederdag gewenst.  Stephanie Demeyer, schepen van vrijwilligers.

Reserveren in bubbels van tien

De 6 minigolfvrijwilligers van Wijkcentrum Overleie ontvangen iedereen met open armen en zorgen ervoor dat de activiteit coronaproof is. Zo dragen ze een mondmasker en handschoenen en is er handgel voorzien. Golfstokken en balletjes worden na elk spel ontsmet. We vragen aan de bezoekers om zeker bij aankomst en bij het verlaten van het terrein een mondmasker te dragen. Van zodra je in je eigen bubbel speelt en er voldoende afstand is, is dit niet meer noodzakelijk.

Net als vorig jaar moet je wel op voorhand reserveren. Dit om het aantal deelnemers op hetzelfde moment te beperken en zo voldoende afstand tussen de groepen te verzekeren. Je kan een tijdslot reserveren tussen 14 en 19 uur voor maximaal 10 personen. Reserveren doe je via www.kortrijk.be/wijkteams. Je kan ook iedere dag tussen 13.30 en 16.30 uur bellen naar de minigolflijn: 0485/82 94 43 of kom op werkdagen langs in Wijkcentrum Overleie om je afspraak vast te leggen. Wil je met een groep buiten de openingsuren spelen, dan neem je best contact op via minigolf@kortrijk.be .

WhatsApp Image 2021-05-05 at 14.08.11 (1).jpeg
Minigolf Overleie