Aalbeekse verenigingen klaar voor feestelijke opening vernieuwd OC

Volgende week is het zover. Na bijna twee jaar ingrijpende renovatiewerken opent OC Aalbeke opnieuw de deuren. De Aalbeekse OC-raad en verenigingen vieren de terugkeer naar hun ontmoetingscentrum met een feestelijk programma op zaterdag 25 maart. Elke Aalbekenaar is welkom om het vernieuwde OC te ontdekken.

OC Aalbeke 2.jpg

Kleurrijke muzikale optocht

De festiviteiten beginnen om 16u met een optocht door het centrum van Aalbeke waarbij de Aalbeekse verenigingen symbolisch afscheid nemen van het oud-gemeentehuis en zaal ’t Skut. Startpunt is het plein voor het oud-gemeentehuis.

Twee jaar hebben we uitgekeken naar dit moment! Verschillende ideeën kwamen op tafel en werden er terug afgeveegd tot we op het idee kwamen om het verhaal van Aalbeke te vertellen. We nemen het publiek mee langs de oude gebouwen die in Aalbeke een bijzondere betekenis hebben gehad en nemen er op een ludieke maar toch ontroerende manier afscheid van. De harmonie, jeugdharmonie en de mini’s begeleiden de optocht. Wannes Gykiere, OC-raad Aalbeke

Officiële openingsreceptie met animatie

Om 17u is het dan tijd om de deuren van het vernieuwde OC officieel te openen met een receptie en toespraken van het college van burgemeester en schepenen, de OC-raad en de architecten. Iedereen kan daarna vrij in en uit de verschillende lokalen lopen en ondertussen genieten van een hapje en een drankje. Animatie is er met de professionele welkomst-heters ‘de Nonkels’. Trio ‘Chaim Rosenbaum’ brengt een liedjesprogramma van traditionele liederen uit de Pools-Oekraïense grensregio. Voor de kinderen zorgt 'Circus Remenos' voor goochelen, ballonplooien en circus.

Voor het programma tussen 16 en 20 uur is het noodzakelijk om in te schrijven vóór 22 maart. Dat doe je via een webformulier of door te bellen naar het secretariaat van het OC op het nummer 056 40 18 92.

Met de nevenbestemming van de Sint-Corneliuskerk en de renovatie van het OC investeerde de stad meer dan 5 miljoen euro in het socioculturele leven van Aalbeke. De Aalbeekse verenigingen staan te popelen om terug thuis te komen in hun ontmoetingscentrum. En terecht. Het resultaat van de verbouwingen is indrukwekkend. Ik nodig alle Aalbekenaren uit om zaterdag 25 maart een kijkje te komen nemen en samen maken we van de opening een groot feest. Stephanie Demeyer, schepen van ontmoetingscentra

Feesten met Orchestre International du Vetex en DJ's

Als apotheose bieden we een gratis openingsconcert aan van l' Orchestre International du Vetex en daarna volgt een heuse afterparty met DJ's V.I.N.C.E en B.O.L.L.E. Wannes Gykiere, OC-raad Aalbeke

's Avonds barst het feest dan helemaal los met een optreden van Orchestre International du Vetex. Het Vetex-orkest gebruikt zijn muziek om mensen te overtuigen om ‘grenzen over te steken’ vanuit de rijke traditie van de blaasmuziek uit onze contreien, de invloed van de Balkanmuziek en Centraal-Europese ritmes, maar evengoed muziek uit Zuid-Europa en Latijns-Amerika. De deuren gaan open om 19u45, het optreden start om 20u15. Wie dan nog niet aan het dansen is, zal dat zeker doen op de feesthits van DJ V.I.N.C.E. + DJ B.O.L.L.E.

OC Aalbeke 3.jpg

Extra voor de pers

Meer info over het programma van de opening via het secretariaat van het OC, Aalbekeplaats: oc.aalbeke@kortrijk.be of 056 40 18 92.