Nieuwe elektrische poolfietsen voor optimale dienstverlening

Stad Kortrijk breidt haar fietspool voor werknemers uit met 25 nieuwe e-fietsen. Dit brengt het aantal e-fietsen in de pool op 105 stuks. De uitbreiding zal de mobiliteit van onze medewerkers verhogen en zorgt dat we de dienstverlening dichter bij huis kunnen brengen.

• png
Hello Velo (c) Kortrijk
We hebben duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Onze medewerkers zijn al heel goed bezig op vlak van woon-werkverkeer en we willen hen ook voor dienstverplaatsingen ten volle ondersteunen met elektrische poolfietsen. Kelly Detavernier, schepen van personeel
Als stad moeten we het voorbeeld tonen. Daarom is deze investering heel belangrijk. We doen zelf wat we zeggen. Korte verplaatsingen met de fiets zijn winst op alle vlak. Goed voor klimaat en leefmilieu, goed voor de gezondheid, spotgoedkoop en vaak sneller dan met de wagen.   Axel Weydts, schepen van mobiliteit

Stad Kortrijk heeft een voorbeeldfunctie op het gebied van duurzame en groene mobiliteit voor lokale besturen. Zo maakt meer dan de helft van onze 1.880 werknemers op regelmatige basis gebruik van de fiets voor hun woon-werkverplaatsingen. Goed voor samen bijna 1 miljoen kilometer aan woon-werkverplaatsingen in een jaar.

Veel medewerkers zijn ook tijdens de werkuren op de baan en geven ook aan dat er een stijgende vraag is om mobieler te zijn. De aankoop van extra elektrische poolfietsen laat toe om de dienstverlening dichter bij de inwoners te brengen. De aankoop van de 25 nieuwe e-fietsen komt er na een prijsvraag via een KMO-vriendelijk bestek, waarop 6 lokale fietshandelaars hebben deelgenomen. Hello Vélo Kortrijk, onderdeel van Group Vandecasteele, heeft de opdracht binnengehaald.

Als sterk lokale winkel en gids in Kortrijk voor alles wat e-bikes betreft, staan we bij Hello Vélo met plezier klaar om Stad Kortrijk - toch wel de fietsstad bij uitstek - te helpen met het inzetten van elektrische fietsen voor haar medewerkers. Thibaut Martens, Marketing Manager Group Vandecasteele