Paradise leeft voort via duurzame drinkbakken

Moderna products, een vaste waarde en gekende naam binnen de pet-industrie, lanceert gerecycleerde drinkbakjes afkomstig van een Paradise Kortrijk kunstproject. Kunstenaar Choi Jeong-Hwa maakte, in samenwerking met het Belgische familiebedrijf Moderna "Happy Together", een kunstinstallatie van kleurrijke kattenbakken en huisdierbedden die op de Grote Markt stond. Dit kunstwerk werd gerecycleerd tot drinkbakjes die gratis worden aangeboden aan de horeca in Kortrijk.

Moderna Paradise project.png
  • png

Het kunstproject op de Grote Markt wordt gerecycleerd tot drinkbakjes voor onze geliefde viervoeters, een topinitiatief! Het kunstwerk krijgt zo een nieuw leven en blijft ook effectief in het straatbeeld aanwezig. Paradise was een schot in de roos en krijgt zo een blijvende impact.  Axel Ronse, schepen van cultuur

Triënnale voor actuele kunst

Paradise Kortrijk 2021 was een interactief kunstenparcours dat de voorbije maanden het decor van de Kortrijkse binnenstad inpalmde met hedendaagse kunstwerken. Het internationale kunstproject was een reactie op onze huidige leefwereld. Meer dan 30 kunstenaars engageerden zich voor de triënnale.

Één van hen is Choi Jeong-Hwa. Hij maakte, in samenwerking met het Belgische familiebedrijf MODERNA, "Happy Together". Choi creëert kunst uit abiotisch plastic en is sinds de jaren negentig gefascineerd door plastic objecten. Hij maakte voor Paradise Kortrijk een buitensculptuur met kleurrijke kattenbakken en huisdierbedden, die hij tentoonstelde op de Grote Markt. Choi toont zo de harmonie tussen mens en natuur. De kunstenaar suggereert al ordenend een methode om plastic bruikbaar te maken en om de geest van plastic te herbekijken als iets dat niet louter wegwerpbaar is.

Wij streven, als fabrikant van innovatieve kunststofproducten voor huisdieren, voortdurend om nieuwe en innovatieve producten te ontwikkelen die zowel functioneel als designgericht zijn. Onze slogan 'Creating smart plastics for happy pets' is onze dagelijkse filosofie en missie. Nadat het kunstproject werd afgebroken, hebben we er een nieuw leven ingeblazen. De kleurrijke kattenbakken en huisdierbedden zijn gerecycleerd tot voederbakjes voor onze trouwe viervoeters. Moderna Products

Door de producten van het kunstproject te recycleren en te hergebruiken, maken we de cirkel rond. De drinkbakjes worden de komende weken uitgedeeld aan de horecaondernemers op de Grote Markt van Kortrijk. Zo kunnen hun klanten en huisdieren eindeloos genieten van een uniek stukje kunst.

Wil je er zelf ook één?

Ga dan zeker langs in het stadhuis (Leiestraat 21) of in museum Texture (Noordstraat 28), waar je gratis de gerecycleerde drinkbakjes kan afhalen tijdens de openingsuren. Museum Texture is open van dinsdag tot en met zondag, telkens tussen 10 en 17 uur. Uitzonderlijk gesloten op 24, 25, 31 december en 1 januari. Er zijn zo'n 1.000 drinkbakjes beschikbaar.

Meer informatie?

Lodewijk De Raetlaan 36