Designregio Kortrijk en Stad Kortrijk lanceren Fine Food Box

Een originele en smaakvolle mix van lokale producten in een herbruikbaar creatief jasje. Dat is wat je van de Fine Food Box mag verwachten. Het ideale (relatie)geschenk of traktaat voor jezelf.

Foodbox (c) Kortrijk

Eind 2022 lanceerden Onderneem in Kortrijk en Designregio Kortrijk een oproep naar alle Kortrijkse handelaars. Samen gingen ze op zoek naar de 'smaken van Kortrijk'. Een jury beoordeelde alle inzendingen en kwam tot deze box. Die omvat 6 verschillende producten verpakt in een stijlvolle kartonnen doos ontworpen door Kortrijkse ontwerpster MADHOUSE.

Met de Fine Food Box werken we aan de bekendheid van Kortrijkse producten en versterken we de relaties tussen voedingshandelaars, creatievelingen en het grote publiek. Dit zorgt voor een positief effect op het imago van onze stad en streek. Wouter Allijns, schepen van Economie

Met de foodbox wil Kortrijk nieuwe klanten aantrekken voor de verschillende handelszaken. Daarnaast is het een kans om lokale handelaars in de kijker te zetten die vandaag minder aan bod komen via promotiekanalen. Kortrijk is de thuis van heel wat sterke ondernemers en de Fine Food Box wil daar de aandacht op vestigen met een originele mix van producten.

Ambassadrice van deze Fine Food Box is de Kooigemse actrice Leen Dendievel. In een promofilmpje prijst ze de verschillende producten aan.

Fine Food Box Kortrijk

De box is vanaf vandaag verkrijgbaar bij alle deelnemende handelaars voor de prijs van 40 euro. Wees snel, de oplage is beperkt.

Fine goods in de Fine Food Box

Dumon Chocolatier

Dumon Chocolatier biedt een assortiment van negen pralines met ganachevulling. Laat je verleiden door de delicate smaak van deze parels gevuld met zachte chocolade botercrème.

www.chocolatierdumon.be

Doorniksewijk 74, 8500 Kortrijk

Di-za: 10u tot 18u

Viva Sara

Begin je dag op de perfecte manier met een heerlijke kop koffie van Viva Sara. Proef hun

vakmanschap in de intense aroma’s van de koffiebonen die ze zorgvuldig hebben geselecteerd met respect voor traditie en duurzaamheid. Weetje! Op de verpakking zie je de Kortrijkse George Washington. Hij werd in 1871 geboren op een boogscheut van de Halletoren en trok op zijn 25ste naar Amerika om daar de koffiemarkt te veroveren.

www.vivasara.be

Korte Steenstraat 2b, 8500 Kortrijk

Ma-zat: 10u tot 18u

Charlou Delicatessen

Smeer deze tapenade van Charlou Delicatessen op een lekkere toast en je waant je zo in de zonnige Provence.

www.charlou.be

Voorstraat 39, 8500 kortrijk

10u30-18u, woensdag & donderdag gesloten

Crèmeux

AdvoKaat met de K van Kortrijk! De twee zussen van Crèmeux maken AdvoKaat op grootmoeders wijze. Hun geheime ingrediënt voor de unieke smaak? De fijne bourbon vanille uit Madagaskar.

www.cremeux.be

Voorstraat 45, 8500 Kortrijk

Woe–zo: 13u tot 18u

Brouwerij Ruimtegist

De drie bieren van Brouwerij Ruimtegist werden gebrouwen in het historisch hart van Kortrijk, het Buda-eiland. Vie is een Belgisch blond, Obsquur een quadrupel- en Nova een tripelbier. Voor elk wat wils!

www.ruimtegist.be

Budastraat 12, 8500 Kortrijk (via café De Dingen)

7 op 7 van 9u tot 18u

Patisserie Courcelles

De peperbollen van Patisserie Courcelles zijn gevuld met gekonfijt fruit en een hint van anijs, voor een heerlijke balans tussen zoet en pittig.

www.patisseriecourcelles.be

Doorniksestraat 8, 8500 Kortrijk