Op 13 en 14 december was Kortrijk Xpo opnieuw het walhalla voor West-Vlaamse ondernemers tijdens de Bedrijvencontactdagen. Ook Stad Kortrijk was aanwezig met een succesvolle stand. Om de groei en het innovatieve karakter van de stad mee te illustreren, werd een arcadekast verloot. Van de 133 deelnemers won Creatool uit Harelbeke met het idee om een zeepkistenrace te organiseren.
Zo'n 550 bedrijven uit allerlei sectoren hadden vorige week een stand op de Bedrijvencontactdagen. Ook Stad Kortrijk was aanwezig om te netwerken en nieuwe contacten te leggen voor het ondernemen en zakentoerisme in de stad. Eén van de eyecatchers op de stand was een arcadekast volledig gewrapt in Kortrijk-stijl. De arcadekasten waren eerder al te zien tijdens UNWRAP festival.
Bezoekers die de arcadekast wilden winnen, werden uitgedaagd om een originele teambuilding in de stad te bedenken. Er werden 133 voorstellen ingediend: van een permanent drijvende hottub op de Leie tot een levensgroot schaakspel aan de Leieboorden. De prijs voor originaliteit ging naar een zeepkistenrace op de Grote Markt. Kortrijkzaan Peter Dewever, CEO van het bedrijf Creatool uit Harelbeke, mocht vandaag de prijs in ontvangst nemen. Het bedrijf maakt levensgrote bouwpakketten om de principes van techniek aan te leren.
Kortrijk telt veel creatievelingen, maar blijkbaar zitten er ook in Harelbeke, want onze arcadekast is verdiend gewonnen door Creatool. Hun idee om een zeepkistenrace te organiseren, past perfect bij onze stad: een plaats waar jong en oud zich amuseren, creatief zijn en samen iets fantastisch maken. We kijken ernaar uit om de zelfbedachte zeepkisten in actie te zien op onze Grote Markt.Vincent Van Quickenborne, burgemeester
De arcadekast staat symbool voor onze ambitie om van Kortrijk de Belgische gamingstad te maken. Ze straalt ook uit welke stad we zijn: jeugdig, dynamisch, innovatief. Drie belangrijke elementen die ook verwerkt zijn in het winnende voorstel van Creatool. Ze verdienen het dus om dit hip stukje Kortrijk naar Harelbeke mee te nemen.Ruth Vandenberghe, eerste schepen bevoegd voor Stadsmarketing
Met Creatool wil ik ieder kind net zo gek maken van techniek zoals ik dat ben. We maken levensgrote modulaire bouwpakketten voor scholen, jeugddiensten, kampen, ... Het enthousiasme van de kinderen voor techniek tonen we aan hun ouders met onze zeepkistenrace. Daarmee touren we door Vlaanderen en laten we gezinnen racen met hun zelfgebouwde racemachine. We bekijken of we de teambuilding voor stadsmedewerkers kunnen organiseren op de Grote Markt. Waarover later meer.Peter Dewever, Creatool
De Bedrijvencontactdagen in Kortrijk zetten volop in op het fysiek samenbrengen van ondernemers, het aanreiken van onderlinge business opportuniteiten en het stimuleren van het ondernemerschap. Onder het motto “zakendoen in eigen streek” bieden de bedrijvencontactdagen een extra dynamiek aan de lokale economie.
Bevoegd
-
Download vCard
- Ruth Vandenberghe
- Eerste schepen bevoegd voor Burgerzaken, Stadsmarketing en Toerisme, Energie, Nette stad en Participatie
- ruth.vandenberghe@kortrijk.be
- 0472 60 38 45
-
Download vCard
- Wouter Allijns
- Schepen van Economie, Deelgemeenten en Sport
- wouter.allijns@kortrijk.be
- 0496 52 65 26
Kopieer link
https://pers.kortrijk.be/233099-creatool-wint-arcadekast-van-stad-kortrijk-op-bedrijvencontactdagen/Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerd nieuws
Hartverwarmende actie van Kortrijkse ondernemers
Op zondag 21 december toont ondernemend Kortrijk zich van zijn warmste kant. Die dag vormt de Voorstraat het decor voor De Warmste Kabanne, een initiatief van Vesper en Vagant ten voordele van De W...
Shop lokaal tijdens Black Weekend in Kortrijk
Black Weekend vindt dit jaar plaats op 28, 29 en 30 november. In Kortrijk wordt volop ingezet op lokaal shoppen. Wie lokaal shopt, ondersteunt de ondernemers die werken in onze stad en kiest voor p...
Stijlvolle terrassen tillen Grote Markt naar hoger niveau
Verschillende horecazaken op de Grote Markt kiezen voor een frisse, moderne inkleding van hun terras. Dat geeft het hart van onze stad een nieuwe uitstraling. Het resultaat past bij het historische...
Tieners krijgen eigen ontmoetingsplek in het winkelwandelgebied
De commerciële kern van Kortrijk krijgt binnenkort een plek waar jongeren écht zichzelf kunnen zijn. Tijdens het WONDER Festival stelt Stad Kortrijk het winnende ontwerp voor van de wedstrijd Teena...
Portee opent pop-up store in Sionstraat
Mode- en tweedehandsliefhebbers kunnen hun hart ophalen: Portee, de stijlvolle tweedehandswinkel uit Waregem, opent een pop-up store in de Sionstraat in Kortrijk. Gedurende de maanden september en ...