Creatool wint arcadekast van Stad Kortrijk op Bedrijvencontactdagen

Op 13 en 14 december was Kortrijk Xpo opnieuw het walhalla voor West-Vlaamse ondernemers tijdens de Bedrijvencontactdagen. Ook Stad Kortrijk was aanwezig met een succesvolle stand. Om de groei en het innovatieve karakter van de stad mee te illustreren, werd een arcadekast verloot. Van de 133 deelnemers won Creatool uit Harelbeke met het idee om een zeepkistenrace te organiseren.

Zo'n 550 bedrijven uit allerlei sectoren hadden vorige week een stand op de Bedrijvencontactdagen. Ook Stad Kortrijk was aanwezig om te netwerken en nieuwe contacten te leggen voor het ondernemen en zakentoerisme in de stad. Eén van de eyecatchers op de stand was een arcadekast volledig gewrapt in Kortrijk-stijl. De arcadekasten waren eerder al te zien tijdens UNWRAP festival.

Bezoekers die de arcadekast wilden winnen, werden uitgedaagd om een originele teambuilding in de stad te bedenken. Er werden 133 voorstellen ingediend: van een permanent drijvende hottub op de Leie tot een levensgroot schaakspel aan de Leieboorden. De prijs voor originaliteit ging naar een zeepkistenrace op de Grote Markt. Kortrijkzaan Peter Dewever, CEO van het bedrijf Creatool uit Harelbeke, mocht vandaag de prijs in ontvangst nemen. Het bedrijf maakt levensgrote bouwpakketten om de principes van techniek aan te leren.

Kortrijk telt veel creatievelingen, maar blijkbaar zitten er ook in Harelbeke, want onze arcadekast is verdiend gewonnen door Creatool. Hun idee om een zeepkistenrace te organiseren, past perfect bij onze stad: een plaats waar jong en oud zich amuseren, creatief zijn en samen iets fantastisch maken. We kijken ernaar uit om de zelfbedachte zeepkisten in actie te zien op onze Grote Markt. Vincent Van Quickenborne, burgemeester
De arcadekast staat symbool voor onze ambitie om van Kortrijk de Belgische gamingstad te maken. Ze straalt ook uit welke stad we zijn: jeugdig, dynamisch, innovatief. Drie belangrijke elementen die ook verwerkt zijn in het winnende voorstel van Creatool. Ze verdienen het dus om dit hip stukje Kortrijk naar Harelbeke mee te nemen.  Ruth Vandenberghe, eerste schepen bevoegd voor Stadsmarketing
Met Creatool wil ik ieder kind net zo gek maken van techniek zoals ik dat ben. We maken levensgrote modulaire bouwpakketten voor scholen, jeugddiensten, kampen, ... Het enthousiasme van de kinderen voor techniek tonen we aan hun ouders met onze zeepkistenrace. Daarmee touren we door Vlaanderen en laten we gezinnen racen met hun zelfgebouwde racemachine. We bekijken of we de teambuilding voor stadsmedewerkers kunnen organiseren op de Grote Markt. Waarover later meer. Peter Dewever, Creatool
Arcadekast (c)Kortrijk

De Bedrijvencontactdagen in Kortrijk zetten volop in op het fysiek samenbrengen van ondernemers, het aanreiken van onderlinge business opportuniteiten en het stimuleren van het ondernemerschap. Onder het motto “zakendoen in eigen streek” bieden de bedrijvencontactdagen een extra dynamiek aan de lokale economie.