Stad Kortrijk lanceerde begin oktober in samenwerking met Kunstencentrum BUDA een wedstrijd om een lokale Kortrijkse handelaar uitgebreid in de spotlights te zetten. De winnaar van de wedstrijd ‘Local Heroes’ geniet een jaar lang van gratis publiciteit in de stadscinema Budascoop. Lingerie BRA werd geloot als gelukkige.
In totaal namen 31 Kortrijkse handelaars deel aan de wedstrijd. Eén van de voorwaarden was dat de handelaars aangesloten moesten zijn bij de Kortrijk Cadeaubon. Daarnaast moesten de kandidaten een motivatie insturen op 3 vragen rond het shoppingebeuren in Kortrijk om geloot te kunnen worden als winnaar. Uiteindelijk werd Lingerie BRA, gevestigd in Steenpoort 15, de gelukkige winnaar.
Ik ben erg overtuigd van de voordelen die ‘Local Heroes’ kan bieden om mijn zaak zichtbaarder te maken. En bovendien moedigt de schermpubliciteit van BUDA klanten aan om lokaal te winkelen. Dat kan alleen maar leiden tot meer klanten.Eleen Vandenberghe, uitbaatster Lingerie BRA
Veel van de lokale ondernemers die de voorbije jaren intekenden op de schermpubliciteit, blijven hun contract verlengen. Denk aan Renatex, De Nachtwacht, Kaffee Damast of Juwelen Nys. Zij krijgen een goede respons op het feit dat ze een jaar lang vóór elke film in Budascoop te zien zijn.
We hebben een publiek dat houdt van kwaliteit, de toeschouwers zijn relaxed op het moment dat ze gaan zitten én zien de publiciteit van plaatselijke handelaars in optimale beeld- en geluidskwaliteit. Daar zorgt het Kortrijkse, professionele TV-productiehuis Chemisch Circus voor. En Eleen mag als winnares zelf kiezen welke maand ze uitgebreid aan bod komt in onze ‘Local Heroes’.Kristof Jonckheere, directeur BUDA
Zonder twijfelen kies ik voor januari. Die maand biedt namelijk solden, maar is ook hét moment waarop we onze nieuwe collectie voorstellen. Dat zijn al twéé goeie redenen om te komen.Eleen Vandenberghe, uitbaatster Lingerie BRA
Ik ben blij dat zoveel handelaars deelnamen aan de wedstrijd. Het toont dat iedereen op zoek is naar nieuwe manieren om hun zaak in the spotlights te zetten. Het feit dat BUDA een formule uitwerkte voor lokale ondernemers en retailbedrijven, en niet voor ketens of multinationals, getuigt van durf én van innovatie. Maar dat rendeert, blijkbaar. We wensen Eleen in elk geval alle succes met de extra publiciteit.Wouter Allijns, schepen van Ondernemen
Bevoegd
-
- Wouter Allijns
- Schepen van Economie, Deelgemeenten en Sport
- wouter.allijns@kortrijk.be
- 0496 52 65 26
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerd nieuws
Opoggi opent pop-upwinkel in Sionstraat
Kortrijk krijgt er deze maand een warme blikvanger bij. De innovatieve start-up Opoggi strijkt de hele maand mei neer in het pop-up pand in de Sionstraat 8. De jonge onderneming, voorheen bekend on...
Nieuwe shoppingkaart zet duurzame en vrouwelijke ondernemers in de kijker
In Kortrijk werd vandaag de nieuwe duurzame winkelkaart voorgesteld: een handige gids vol Kortrijkse winkels die inzetten op eerlijke mode en duurzamer ondernemerschap. De kaart is vanaf nu gratis ...
Winkel en win prijzen tijdens 'Maand van de Markt'
De provincie West-Vlaanderen roept de maand april opnieuw uit tot 'Maand van de Markt'. Het startschot van de campagnemaand wordt dit jaar in Kortrijk gegeven, tijdens de wekelijkse maandagmarkt op...
Startersevent in Kortrijk: dé springplank voor toekomstige ondernemers
Kortrijk is stad die ondernemers stimuleert en inspireert. Een eigen zaak starten is een spannende en uitdagende stap. Daarom organiseert Stad Kortrijk samen met haar partners een Startersevent op ...
Kortrijk innoveert met COSH!: duurzame mode en lokaal ondernemerschap centraal
Kortrijk neemt opnieuw het voortouw met COMMERCE!, een ambitieus project dat de komende jaren (2024-2028) inzet op het versterken van de stads- en dorpskernen en het ondersteunen van lokale onderne...