Win 1 jaar gratis publiciteit voor je handelszaak in Budascoop

Kunstencentrum BUDA lanceert i.s.m. Stad Kortrijk een wedstrijd om een lokale Kortrijkse handelaar uitgebreid in de spotlights te zetten. De winnaar van de wedstrijd ‘Local Heroes’ geniet een jaar lang van gratis publiciteit in de stadscinema Budascoop.

Local Heroes (c) Kortrijk
  • jpg
Local Heroes (c) Kortrijk

 

BUDA ontwikkelde in 2016 i.s.m. marketingstrateeg Kurt Ostyn (Mex United) een nieuwe vorm van schermpubliciteit.

‘Binnen Local Heroes worden de lokale ondernemers waar we mee samenwerken 11 maanden lang vóór elke filmvertoning kort in beeld gebracht, en 1 maand uitgebreid. Ze betalen enkel voor die ene maand, en wel op basis van het aantal aanwezigen: weinig volk in de zaal betekent weinig kosten (want de publiciteit werd weinig gezien), veel volk betekent een iets hogere factuur (maar ook meer ‘return’). Dat was toen echt innovatief. Vooral omdat je wél het hele jaar ‘aanwezig’ bent in Budascoop en dus sowieso door ruim 50.000 filmliefhebbers gezien wordt. Ondertussen is die formule trouwens door diverse andere arthouse cinema’s in Vlaanderen overgenomen. Kristof Jonckheere, directeur van kunstencentrum BUDA 

Duidelijk is dat de Local Heroes hierdoor een veel grotere naamsbekendheid krijgen in de regio. De spots zijn professioneel gemaakt door TV-productiehuis Chemisch Circus en worden in ideale omstandigheden getoond: de toeschouwers zijn ontspannen, kijken met volle aandacht en zien de reclame met perfect geluid en beeld. Het feit dat lokale handelszaken als Renatex, De Nachtwacht of Kaffee Damast al sinds het begin blijven intekenen op Local Heroes, toont hun tevredenheid en bewijst dat het werkt.

Toen BUDA ons hun concept kwam voorstellen met de vraag wat ‘Local Heroes’ kon betekenen voor een stad die blijft investeren in plaatselijk ondernemerschap en retailbedrijven, kwamen we er al snel op uit dat we samen een wedstrijd wilden opzetten zodat méér ondernemers deze vorm van publiciteit zouden leren kennen én we onmiddellijk één handelaar zelf Local Hero konden maken voor een jaar op kosten van de stad. Wouter Allijns, schepen van Economie

De wedstrijd werd op 3 oktober gelanceerd op het centrumoverleg Handel & Horeca en richt zich tot alle fysieke handelszaken in Groot-Kortrijk die aangesloten zijn bij Kortrijk Cadeaubon. Inschrijven kan met de nodige motivatie tot 15 november om 23:59 uur. Kandidaten die indienen met een mooie motivering kunnen dan vervolgens gekozen worden als winnaar aan de hand van een loting.

 

Wie als handelaar graag wil deelnemen, vindt alle info, het  wedstrijdreglement én mogelijkheid tot inschrijven via https://www.buda.be/win-1-jaar-schermpubliciteit-voor-jouw-handelszaak-in-budascoop/.   

 

Contact

Kristof Jonckheere, kunstencentrum BUDA, 0473 36 46 81

Kjell Braem, Onderneem in Kortrijk, kjell.braem@kortrijk.be

Meer info over Local Heroes? https://www.buda.be/local-heroes/  

 

Bevoegd

Gerelateerde onderwerpen

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Kortrijk nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL