Kunstencentrum BUDA lanceert i.s.m. Stad Kortrijk een wedstrijd om een lokale Kortrijkse handelaar uitgebreid in de spotlights te zetten. De winnaar van de wedstrijd ‘Local Heroes’ geniet een jaar lang van gratis publiciteit in de stadscinema Budascoop.
BUDA ontwikkelde in 2016 i.s.m. marketingstrateeg Kurt Ostyn (Mex United) een nieuwe vorm van schermpubliciteit.
‘Binnen Local Heroes worden de lokale ondernemers waar we mee samenwerken 11 maanden lang vóór elke filmvertoning kort in beeld gebracht, en 1 maand uitgebreid. Ze betalen enkel voor die ene maand, en wel op basis van het aantal aanwezigen: weinig volk in de zaal betekent weinig kosten (want de publiciteit werd weinig gezien), veel volk betekent een iets hogere factuur (maar ook meer ‘return’). Dat was toen echt innovatief. Vooral omdat je wél het hele jaar ‘aanwezig’ bent in Budascoop en dus sowieso door ruim 50.000 filmliefhebbers gezien wordt. Ondertussen is die formule trouwens door diverse andere arthouse cinema’s in Vlaanderen overgenomen.Kristof Jonckheere, directeur van kunstencentrum BUDA
Duidelijk is dat de Local Heroes hierdoor een veel grotere naamsbekendheid krijgen in de regio. De spots zijn professioneel gemaakt door TV-productiehuis Chemisch Circus en worden in ideale omstandigheden getoond: de toeschouwers zijn ontspannen, kijken met volle aandacht en zien de reclame met perfect geluid en beeld. Het feit dat lokale handelszaken als Renatex, De Nachtwacht of Kaffee Damast al sinds het begin blijven intekenen op Local Heroes, toont hun tevredenheid en bewijst dat het werkt.
Toen BUDA ons hun concept kwam voorstellen met de vraag wat ‘Local Heroes’ kon betekenen voor een stad die blijft investeren in plaatselijk ondernemerschap en retailbedrijven, kwamen we er al snel op uit dat we samen een wedstrijd wilden opzetten zodat méér ondernemers deze vorm van publiciteit zouden leren kennen én we onmiddellijk één handelaar zelf Local Hero konden maken voor een jaar op kosten van de stad.Wouter Allijns, schepen van Economie
De wedstrijd werd op 3 oktober gelanceerd op het centrumoverleg Handel & Horeca en richt zich tot alle fysieke handelszaken in Groot-Kortrijk die aangesloten zijn bij Kortrijk Cadeaubon. Inschrijven kan met de nodige motivatie tot 15 november om 23:59 uur. Kandidaten die indienen met een mooie motivering kunnen dan vervolgens gekozen worden als winnaar aan de hand van een loting.
Wie als handelaar graag wil deelnemen, vindt alle info, het wedstrijdreglement én mogelijkheid tot inschrijven via https://www.buda.be/win-1-jaar-schermpubliciteit-voor-jouw-handelszaak-in-budascoop/.
Meer info over Local Heroes? https://www.buda.be/local-heroes/
Bevoegd
-
Download vCard
- Wouter Allijns
- Schepen van Economie, Deelgemeenten en Sport
- wouter.allijns@kortrijk.be
- 0496 52 65 26
Kopieer link
https://pers.kortrijk.be/230432-win-1-jaar-gratis-publiciteit-voor-je-handelszaak-in-budascoop/Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerd nieuws
Hartverwarmende actie van Kortrijkse ondernemers
Op zondag 21 december toont ondernemend Kortrijk zich van zijn warmste kant. Die dag vormt de Voorstraat het decor voor De Warmste Kabanne, een initiatief van Vesper en Vagant ten voordele van De W...
Shop lokaal tijdens Black Weekend in Kortrijk
Black Weekend vindt dit jaar plaats op 28, 29 en 30 november. In Kortrijk wordt volop ingezet op lokaal shoppen. Wie lokaal shopt, ondersteunt de ondernemers die werken in onze stad en kiest voor p...
Stijlvolle terrassen tillen Grote Markt naar hoger niveau
Verschillende horecazaken op de Grote Markt kiezen voor een frisse, moderne inkleding van hun terras. Dat geeft het hart van onze stad een nieuwe uitstraling. Het resultaat past bij het historische...
Tieners krijgen eigen ontmoetingsplek in het winkelwandelgebied
De commerciële kern van Kortrijk krijgt binnenkort een plek waar jongeren écht zichzelf kunnen zijn. Tijdens het WONDER Festival stelt Stad Kortrijk het winnende ontwerp voor van de wedstrijd Teena...
Portee opent pop-up store in Sionstraat
Mode- en tweedehandsliefhebbers kunnen hun hart ophalen: Portee, de stijlvolle tweedehandswinkel uit Waregem, opent een pop-up store in de Sionstraat in Kortrijk. Gedurende de maanden september en ...