Reclame betaalt jouw parking in Kortrijk

Ga je tijdens de solden shoppen in Kortrijk, dan betaalt reclame jouw parkeerkosten terug. Met die primeur pakt Stad Kortrijk uit. Je parkeergeld wordt teruggestort zodra je 50 euro spendeert bij handelaars en parkeert in een parking met slagboom. Zo beloont de stad mensen die komen shoppen en daarbij niet eindeloos rondrijden op zoek naar een parkeerplek op straat. Alles verloopt automatisch via de Swave app. De actie loopt van 1 tot en met 12 juli.

De solden komen eraan. Het ideale moment om deze nieuwe actie te lanceren. Uiteraard stimuleren we om zoveel mogelijk met de fiets naar de stad te komen. Maar voor wie het niet mogelijk is om met de fiets te komen of grote aankopen wil doen, motiveren we om achter een slagboom te parkeren. Dit doen we via reclame die jouw parking betaalt. Supermarkt Carrefour stapte als eerste mee in het project. Ook rekruteringspartner vind! trakteert je parking.

Wij willen dat mensen een ontspannen en zorgeloze ervaring hebben tijdens hun bezoek aan onze winkels. Eens de parking trakteren voor mensen die in Kortrijk komen winkelen, hoort daar zeker bij. Het sluit bovendien mooi aan met onze koopkrachtacties. Hans Appermont, verantwoordelijke lokale marketing Carrefour
Wij zien het als de perfecte gelegenheid om onze vele vacatures in de regio in de kijker te plaatsen. Bovendien hebben we veel sympathie voor jonge ondernemers die met een innovatief idee komen. Dat we een vind! kantoor hebben op de Veemarkt, maakt het des te relevanter. Lutgart Verraes, Marketing & Communicatie vind!

Een gloednieuw concept

Het idee komt vanuit de Kortrijkse start-up Swave. Zij merkten op dat er al zonnecrème en flessen water worden betaald dankzij reclame. Transport kan een volgende stap zijn. Swave’s huidige systeem laat ons alvast toe mensen te belonen die shoppen en in welbepaalde parkings parkeren. Wouter Allijns, schepen van Economie

Kortrijk zet immers al jaren in op ‘wagens ondergronds, groen bovengronds’.

Kortrijk zet al jaren in op ‘wagens ondergronds, groen bovengronds’. Zo werken we aan een leefbare stad waar iedereen graag vertoeft. Met deze tijdelijke stimulans bij het begin van de solden willen we bezoekers nog meer laten kennismaken met onze comfortabele en makkelijk toegankelijke parkeerfaciliteiten. Axel Weydts, schepen van Mobiliteit

In die optiek vond Jims het ook passen binnen hun visie.

Bij Jims geloven we dat elke stap telt. Wanneer mensen hun auto in bepaalde parkings parkeren, zetten ze die extra stappen. Zo willen we hen motiveren gezonde gewoonten op te bouwen, ook buiten de muren van onze clubs. Pieterjan Nuitten, CEO Jims

Hoe werkt het?

Alles verloopt automatisch via de Swave app. Eenmaal geregistreerd hoef je gewoon maar te betalen met je gewone bankkaart of Payconiq. Spendeer je op 1 dag minstens 50 euro in centrum Kortrijk, dan wordt je parkeergeld automatisch teruggestort. Je vindt de 200+ deelnemende handelaars en parkings in de Swave app, alsook uitzonderlijke kortingen bij horecazaken. Je kan de app downloaden in de app stores of via www.swave.be. De actie loopt van 1 t.e.m. 12 juli.

Mits succes wordt de actie mogelijks herhaald. Er is immers nog interesse van nationale adverteerders, ook om fietsers te trakteren. We lanceren dat laatste in het najaar i.s.m. stad Kortrijk, Slim Naar Antwerpen en andere steden. Jencey Provoost, CEO Swave

Over Swave

Swave is een Kortrijkse tech start-up dat via haar bankintegraties automatisch lokale consumptie en groene mobiliteit beloont. Swave lanceerde in mei 2022 in Kortrijk en haalde investeringen op bij o.a. imec en Pitchdrive om in andere steden uit te rollen. Oprichter Jencey Provoost haalde de inspiratie bij een app toen hij in New York woonde.

Jencey Provoost, CEO Swave, jencey.provoost@swave.be, 0468 47 29 91

Lutgart Verraes, vind!