Nieuwe casual werkkledij voor zorgmedewerkers

Zorg Kortrijk neemt afscheid van klassieke zorguniformen

Zorg Kortrijk steekt zijn werking in een nieuw kleedje. Letterlijk: de verschillende zorgmedewerkers, van keukenhulpen tot zorgverleners, krijgen nieuwe werkkledij. Voortaan werken ze in een nieuw uniform dat in niets meer lijkt op het klassieke zorguniform. De kledij heeft een casual look en is op maat van de medewerkers gemaakt. Ze kozen de kledij immers zelf. Firma Tric uit Kuurne levert de nieuwe kledij en gaf de oude werkkledij een nieuwe leven in samenwerking met maatwerkbedrijf 't Veer.

Zorg Kortrijk biedt een ruim en kwalitatief zorgaanbod, in onze woonzorgcentra, kinderopvang en aan huis. Ons verzorgend personeel, kinderbegeleiders, huishoudhulpen, keukenhulpen en logistieke medewerkers verdienen een comfortabel en eigentijds uniform. De medewerkers werden nauw betrokken in het keuzeproces en kunnen nu kiezen uit verschillende kleuren en modellen. Zo kan iedereen werkkledij dragen waarin hij/zij zich goed voelt. De oude werkkledij werd gerecycleerd tot tassen, handdoekhouders, pennenzakken, kussens, feestvlagjes en zelfs kerstversiering die we in onze zorginstellingen kunnen gebruiken. Philippe De Coene, schepen van Zorg

De rood-grijze schorten of t-shirts kunnen definitief de kast in. Voortaan dragen zo'n 500 medewerkers van Zorg Kortrijk een outfit in turquoise en marineblauw. Er is keuze uit maar liefst 2.049 tunieken, 2.246 lange broeken, 569 korte broeken, 1.520 t-shirts, 413 truien, 364 kokshemden en 427 koksbroeken.

Bij de keuze voor nieuwe werkkledij werd rekening gehouden met enkele specifieke criteria. Huiselijkheid, eigentijdse stijl, goed draagcomfort, goeie pasvorm voor alle maten, functionaliteit, industriële wasbaarheid en duurzaamheid van de kleding staan hierbij voorop. In een zorginstelling is het vaak warm, dus ademende en soepele kledij was een must.

Schepen van Zorg Philippe De Coene probeert op donderdag 29 juni zelf de nieuwe kledij uit en zal een dag meedraaien in de werking van het woonzorgcentrum