Algemeen directeur van Kortrijk is klaar voor nieuwe stap in carrière

Nathalie Desmet neemt na 4 jaar afscheid als algemeen directeur van stad en ocmw Kortrijk. Op 1 april komt zo een eind aan haar 6 jaar durende loopbaan in Kortrijk. Nathalie blikt terug op een boeiende en uitdagende periode bij de stad en vindt de tijd rijp voor een nieuwe stap in haar carrière.

Nathalie Desmet (46) heeft zich van bij haar aantreden ingezet om het ambitieuze bestuursakkoord 'Beste Stad van Vlaanderen' mee vorm te geven, niet in het minst op vlak van de (her)organisatie van de stadsadministratie waarbij Kortrijk van 11 structuren naar 1 nieuwe structuur ging. Als algemeen directeur bouwde ze een volledig nieuw directieteam uit en werkte ze aan een nieuwe bedrijfscultuur met een duidelijke missie, visie en nieuwe waarden.

Eind 2017 nam ik deel aan de selectie voor OCMW-secretaris en later werd ik algemeen directeur, met als doel één nieuwe organisatie te worden van 1.800 medewerkers, met een duidelijke missie, visie en waarden. We evolueerden zo van 11 structuren naar 1, zonder in te boeten aan de inhoudelijke sterktes van elk deel. Ons nieuw directieteam kreeg vorm en de nieuwe directeurs bekeken alles kritisch en met een frisse blik en hertekenden hier en daar hun teams om te komen tot één logisch verbonden geheel, met het oog op een snelle, slimme en vooral klantvriendelijke dienstverlening. Ik ben ervan overtuigd dat de organisatie er staat op vandaag, met de juiste mensen aan boord om de zaken verder in goede banen te leiden. Ik denk dat ik - na 6 jaar - mag terugblikken op een heel mooie, boeiende en uitdagende periode bij onze stad. Daarom kies ik er nu voor om een nieuwe weg in te slaan. Ik ben toe aan een nieuw verhaal, waarbij ik mijn skills en talenten zo maximaal en optimaal mogelijk wil kunnen inzetten. Ik ben zowel de medewerkers als het bestuur dankbaar voor de fijne samenwerking en de kansen die ik heb gekregen om steeds in volle autonomie en vanuit verantwoordelijkheid en vertrouwen te mogen werken. Nathalie Desmet, algemeen directeur
We gaan Nathalie zeker missen. Het was fijn samenwerken de voorbije vier jaren en het mag gezegd zijn: Nathalie heeft een moeilijk huis met vele kamers op orde weten zetten. Kortrijk heeft de sprong gemaakt naar één organisatie van ongeveer 1800 medewerkers. Door de verankering van ons sterk sociaal beleid in die nieuwe organisatie en onze performante dienstverlening dienen we als voorbeeld voor heel wat andere steden. We wensen haar dan ook veel succes met haar overstap naar de private sector en hopen dat ze er even leuke collega’s vindt als hier. Ruth Vandenberghe, burgemeester

Nathalie was sinds eind 2015 interim-manager Financiën in Kortrijk en daarna OCMW-secretaris. In april 2018 werd ze benoemd tot algemeen directeur van stad en ocmw Kortrijk. Eerder was ze al actief als financieel directeur voor Gemeente Deerlijk en Stad Harelbeke.

Het stadsbestuur zet de nodige stappen om het vertrek van Nathalie Desmet op te vangen en de continuïteit te verzekeren. De procedure voor het aanstellen van een opvolger wordt zo snel mogelijk opgestart.

MicrosoftTeams-image (7).png
  • png