Grote shoppersbevraging moet input leveren om shoppingstad Kortrijk nog meer op de kaart te zetten

Deelnemers maken kans op één van de 50 Kortrijk Cadeaubonnen

Inspanning waar lokale handel wel bij vaart

De stad blijft nadenken over hoe ze haar lokale handelaars kan ondersteunen. Tijdens de lockdowns was dit vooral door de handelaars met raad en daad bij te staan, de premies, het veilig inrichten van de winkelstraten,... Meer recent denken we onder andere aan de extra terrasruimte die ondertussen al heel goed benut wordt. In de toekomst zetten we verder in op slimme campagnes op basis van onze data en op het aantrekken van nieuwe, bekende winkels om shoppers naar Kortrijk te lokken.

Enquête in samenwerking met 3 Kortrijkse onderwijsinstellingen

Om shoppers naar de stad te trekken, is het natuurlijk belangrijk om te weten waar de gemiddelde shopper naar op zoek is in een stad. Daarom lanceert de stad nu een shoppersbevraging in het kader van het EFRO-project KICK. In samenwerking met studenten van Vives, KULAK en Howest werd een vragenlijst opgesteld om heel gericht te peilen naar de belangrijkste thema's en vragen.

Hoe ervaar je het winkelen op zich en het winkelaanbod in Kortrijk? Wat vind je van de wisselwerking tussen het winkelen, de plaatselijke horeca, de inrichting van het openbaar domein en evenementen in de stad? Wil je meer groen, speeltuigen, rustplekjes? Combineer je winkelen met een gezinsuitstap, een museum- of evenementenbezoek? Welke winkels apprecieer je sterk en welke ontbreken? Dat willen we van jou horen.

Aarzel dus niet om de enquête in te vullen, ze duurt slechts 5 minuutjes. Als deelnemer maak je kans op één van de 50 Kortrijk cadeaubonnen waarmee je kan komen shoppen in de stad.

Deelnemen kan via deze link: https://bit.ly/3hm7qx4

De vragenlijst werd opgesteld op basis van input van verschillende mensen en organisaties, de resultaten zullen dus interessant zijn op verschillende vlakken: stadsmarketing, evenementen, openbaar domein, cultuur, mobiliteit... Het doel is om minstens 1000 antwoorden te verzamelen, de studenten zullen hiervoor ook actief te werk gaan in ons winkelwandelgebied. Een mooie kans voor de studenten om met een echte business case aan de slag te gaan in de stad waar ze studeren. Arne Vandendriessche - schepen van Economie
Kortrijk is een bijzonder hartelijke en warme stad voor onze studenten. Maar ook om te shoppen of om tijd te verdrijven met vrienden en familie is dit absoluut de place to be. Met Howest bouwen we graag mee aan de verdere evolutie en groei van deze inspirerende plek. Het pleit voor Kortrijk om aan de hand van een participatieve bevraging de stad vorm te geven met het oog op toekomstige ontwikkelingen. Lode De Geyter - algemeen directeur Howest
Studenten worden steeds belangrijker in de ontwikkeling van de stad waar ze studeren. Joris Hindrickx - algemeen directeur Vives
Studenten van verschillende instellingen zullen later op de werkvloer sowieso samen werken. Dus is er geen enkele reden om dat ook niet tijdens de studies al te doen. Professionele en academische bacheloropleidingen hebben elk hun eigenheid, wat er vaak op neerkomt dat studenten complementaire vaardigheden bezitten die bij de uitvoering van dit project vast en zeker een meerwaarde zullen betekenen. professor Johan Bruneel (KULAK) 
shoppersbevraging KICK.jpg
  • jpg

Bevoegd

Gerelateerde onderwerpen