Nieuwe voetpaden op kruispunt Schepen Lagaestraat met Doorniksesteenweg

Kwalitatieve en verkeersveiligere verkeersomgeving voor voetgangers

Op 17 november zijn de werken gestart voor een nieuw voetpad op het kruispunt van de Schepen Lagaestraat en ’t Hoge. Het voetpad wordt ter hoogte van het kruispunt langsheen de Dooniksesteenweg dwars doorgetrokken over de Schepen Lagaestraat en het wegprofiel van de Schepen Lagaestraat wordt vernauwd. De werken creëren zo een voorrangspositie voor de voetganger en wandelaar.

Deze omgeving ligt op een druk bewandelde route gezien de nabije ligging van verschillende (hoge) scholen. De nieuwe voetpaden garanderen meer veiligheid voor de vele voetgangers. Twee nieuwe bomen brengen bovendien meer groen in het straatbeeld. De ingrepen kosten 112.000 euro. De werken eindigen -onder voorbehoud van gunstige weersomstandigheden- in de week van 14 december en worden uitgevoerd door de firma Wegenbouw Ockier.

Zowel fiets- als wandelroutes naar en in de omgeving van onze scholen worden prioritair aangepakt. Dit is een eerder kleine ingreep maar met een groot effect op de verkeersveiligheid. Het is mooi meegenomen dat we ook nog wat extra groen en ontharding kunnen brengen in die omgeving. Axel Weydts, schepen van Mobiliteit