Sinds september 2019 wordt gewerkt aan de eerste fase van het Stationsproject Kortrijk. Dat is de bouw van een fiets- en bustunnel, een autotunnel, een ondergrondse parking en de aanleg van een nie...
Sinds september 2019 wordt in de omgeving van kruispunt Appel, de Zandstraat en het Conservatoriumplein gewerkt aan de eerste fase van het Stationsproject Kortrijk. Dat is de bouw van een fiets- en...
Als bezoeker van de ondergrondse parking K in Kortrijk kan je voortaan jouw parkeerticket betalen door met de smartphone de QR code op het parkeerticket te scannen. Zo hoef je niet langer in de wa...
De binnenstad van Kortrijk en Hoog Kortrijk zijn stadspolen in volle ontwikkeling. Om deze ontwikkeling duurzaam te faciliteren staan er de komende jaren heel wat projecten op stapel. Stad Kortrijk...
Vanaf vrijdag 24 november is de Rekkemsestraat in Marke weer opengesteld voor het verkeer. De straat werd verkeersveiliger gemaakt met betere kruispunten, een asverschuiving en comfortabele fietssu...
Eind 2022 stelde Stad Kortrijk de plannen voor de Groene Verbinding voor: vijf kilometer nieuwe wandel- en fietspaden met een totaaloppervlakte van 26 hectare nieuw groen. Eén van de deelgebieden, ...
Onder het motto ‘Stad Kortrijk ziet u graag’ deelt de stad na de herfstvakantie 5.000 sets fietslampjes uit. Daarmee zet de stad het verplicht gebruik van het fietslicht in de kijker. Als fietser m...
Nu de voorbereidende nutswerken bijna achter de rug zijn, gaat de heraanleg van de Bergstraat en de Knokstraat een volgende fase in. De werken worden gefaseerd uitgevoerd en starten op 2 november.
Vanaf dinsdag 10 oktober is de nieuwe ondergrondse parking aan het station van Kortrijk toegankelijk voor het publiek. De parking heeft drie verdiepingen met in totaal 900 parkeerplaatsen. De onder...
Stad Kortrijk levert veel inspanningen om de leefbaarheid van onze stad te versterken. In het bestuursakkoord wordt onder meer het 'vergroenen van het Sint-Michielsplein' als een belangrijk leefbaa...